Rådgivning

Header – rådgivning

Virksomhedsrådgivning

At skabe ordentlige forhold og rammer for medarbejderne i din virksomhed er ikke kun vigtigt, det er vitalt.

Det er vigtigere end nogensinde før at din virksomhed ikke kun tilbyder/benytter en sundhedssikring, der træder i kraft, når skaden er sket.

Lad os udfærdige en ordning, der reelt tager højde for og forebygger mental træthed hos den enkelte medarbejder og leder. Lad os integrere nye værktøjer til opbygning af mental sundhed hos den enkelte medarbejder/det enkelte menneske.

Værktøjer:

  • Meditation – Ofte bevæger dine tanker sig uvilkårligt rundt. Lær hvordan du kan få styr på dem ved at fokusere din opmærksomhed på noget bestemt.
  • Klang meditation – Kroppen består af 70-80 pct. vand. Vibrationer fra Klangskålene sætter vandet i dine celler i blide svingninger, hvorved du får en dyb og afspændende massage på celleplan
  • Kropsmassage – Mennesket har i århundreder intuitivt forstået, at hænders berøring af kroppen kan fremkalde dybe ændringer i krop og sjæl
  • Systemisk virksomhedsopstilling – Organisatorisk opstilling og en systemisk tilgang giver dig nye vinkler og en dybere forståelse for de sædvanligvis skjulte mekanismer, der forårsager stress og konflikter, såvel som effektiv ledelse og trivsel.
  • Kranio Sakral Terapi – En manuel behandlingsform, som er meget blid, men samtidigt dybdegående. Kranio-Sakral Terapi forbedrer funktionen af centralnervesystemet, særligt Kranio-Sakral systemet, med det formål at påvirke kroppen til selvhelbredelse
  • Reiki Healing – Har du brug for at få skabt balance i dit liv eller har brug for indsigt og klarhed, kan Reiki healing være noget for dig. Det er en behandlingsform, der stammer fra Japan, og er funderet i en tro på, at der er en universel livsenergi
  • Soul Body Fusion – Er en enkel og nænsom metode til at bringe krop og sjæl sammen
  • Håndanalyse – En videnskab og en kunst. I vore håndflader er der et kort over vores liv – vort potentiale, fortidige hændelser, fremtidige begivenheder og over vor fysiske og psykiske tilstand

Personlig rådgivning i virksomheder

Den personlige samtale som hjælp for den enkelte medarbejder er en samtale, der er meget vigtig i forebyggelse af stress og mental nedbrud, men som tit er for privat til at foretage i virksomheden.

Lad mig hjælpe med at gøre det legalt som virksomhed at tage vare på dine medarbejdere – også når det er svært og ganske privat.

Det kan være dyrt, både rent menneskeligt og i kroner og øre, når en medarbejder sygemelder sig med stress eller af personlige årsager.

En samtaleordning behøver ikke være synlig for alle og enhver. Den kan udformes ganske diskret, for eksempel som en klippekortsordning den enkelte medarbejder har mulighed for at benytte. Det kan også være en årlig sundhedsgave til alle. Vis at I tager kollektivt ansvar for hinanden.

Som virksomhed sender det et stærkt signal om, at I bekymrer jer, involverer jer og drager omsorg.

Den personlige rådgivning, vejledning og hjælp til at finde den rette kurs kan være inden for:

  • Karrieren
  • I forbindelse med ægteskabet
  • I sorg
  • Før, under og efter en skilsmisse
  • Ved fratrædelse eller under afskedigelse
  • Til håndtering af andre svære situationer